film / thriller,
krimi,
drama, USA,
1998,
110 min., od 12 let
A Perfect Murder
Kinopremiéra v ČR 12.11.1998, DVD od 30.9.1999 Warner
Režie:
Andrew DavisHerci:
Michael Douglas,
Gwyneth Paltrowová,
Viggo Mortensen,
David Suchet,
Sarita Choudhuryová,
více...V TV
po. 28.4.
02.35,
ne. 4.5.
20.30Michael Douglas a Gwyneth Paltrow v thrilleru o vražedném řešení manželského trojúhelníku.Obchodník Steven spekuloval na burze tak, že jedinou možností jak odvrátit konkurz, je vražda jeho bohaté manželky Emily. Na tuto vraždu si najme milence své manželky Davida, kterého Steven vydírá. Avšak plán se mu vymkne z ruky: naopak je to Steven, na koho padne podezření.
Uprav informace o filmuKomentář k filmu Tomuhle se říká geniální manželská krize. Řešení je přitom velmi prosté. Objednáte si u milence vaší manželky její vraždu pod hrozbou cenných důkazů, které jistě ráda uvidí policie. Jenže milenec tak trochu selže a na tuto špinavou prácičku své milé si najme svého parťáka, kterého sotva pustili z vězení. A najednou tu máme zcela odlišný příběh, který ještě více umocní nahrávka a ještě více začne zamotávat už tak zajímavý příběh. Do toho všeho se na scéně objeví naprosto fantastický David Suchet, který svým pronikavým pohledem vypátrá každou nesrovnalost, každičké pochybení či nepatrný klamavý pohyb. Napětí stoupá a výhoda es v rukávu se přelívá z jedné strany na druhou. Chvíli je ve vedení ten, o chvíli zase onen. Naštěstí vše končí dobře jen pro ženskou polovičku, bez které by tento snímek nebyl ani zdaleka tak atraktivní. Vcelku slušná a místy velmi napínavá podívaná.
Všechny komentáře k filmu 23+ Napiš komentář k filmu a získej DVDWeb:
IMDB,
Titulky,
Oficiální stránky Videotéka:
přidat si do ní film
Popis filmu Dokonalá vražda
Atraktivní Emily, manželka bohatého spekulanta s cennými papíry, se tajně schází s malířem Davidem Shawem. Milenecký vztah ale manželovi nezůstane dlouho utajen. Protože se v poslední době svým podnikáním dostal do svízelné finanční situace, rozhodne se pro radikální krok. Navštíví milence své ženy pod záminkou koupě obrazu a pak mu nabídne obchod zcela jiného druhu. Ví, že se Shaw ve skutečnosti jmenuje Winston Lagrange a malovat se naučil ve vězení, kam se dostal pro podvody. Steven, který nutně potřebuje manželčiny peníze, nabídne Davidovi půl milionu dolarů, když Emily zabije. Aby na dobu vraždy měl neprůstřelné alibi, vypraví se do klubu. Emily ale muže, který ji přepadl, ve rvačce zabije. Steven, který po příchodu domů předstírá starost o svou ženu, zjistí, že pod maskou vraha není manželčin milenec, ale někdo jiný. Detektiv Karaman, kterému je případ svěřen, Stevenovi příliš nevěří. Navíc se ozve Shaw, který nahrávkou, na které Steven domlouvá vraždu své ženy, ho chce vydírat. Emily začíná tušit, že něco není v pořádku.
"V tomto filmu není důležité, kdo to udělal," říká jeden z herců David Suchet, "ale jak to udělal."
V tomto filmu také není důležité napínání diváků co se týče různých vražedných léček, spíše je do nich divák postupně vpouštěn. Tak, jak se příběh line po nerovných stezkách lásky, vášně, sexuální žárlivosti a vraždy.
Christophera Mankiewicze, nezávislého producenta, který už dříve pracoval na několika projektech pro Warner Bros. tato témata už dávno zajímala. Mankiewicz říká: "Vždy se mi líbil film: Vražda na objednávku Alfreda Hitchcocka, ale zároveň jsem cítil, že v něm bylo spoustu neyužitého potenciálu. Navíc témata jako chamtivost, žárlivost, intriky - kostra celého příběhu, byli velice soudobé a ostatní elementy nebylo těžké převést do 90. let a natočit zcela nový vzrušující film.
Přibližně ve stejnou dobu zhlédl tentýž film i producent Arnold Kopelson a společně se svojí manželkou - producentkou se rozhodl snímek předělat. Když se dozvěděl, že Mankiewicz se na takovém projektu již podílí, dal se s ním dohromady, aby společně pokračovali na tvorbě nové verze filmu.
Kopelson vysvětluje: "Dobrý příběh má vždy u diváků šanci a toto je prvotřídní příběh - plný dramatického napětí, zajímavých postav, neočekávaných zvratů a napětí. Když jsem ten film shlédl, hned mi bylo jasné, že bude možné udělat jeho soudobou verzi, kterou budou lidé chtít vidět.
Mankiewicz pokračuje: "Požádali jsme scenáristu Patricka Kellyho, aby rozvinul příběh, který pojme prvky Knottovi hry, která posloužila za základ Hitchcockovy adaptace a zároveň bude mít moderní postavy a prostředí. Snažili jsme se o otevření toho příběhu normálnímu divákovi a o jeho oddálení jeho jevištní produkci. Hlavně jsme změnili roli milence, tak aby zaujal aktivnější část příběhu. Kelly nám napsal scénář ostrý jak břitva, který zmodernizoval a předělal celý materiál.
Producenti Arnold a Anna Kopelsonovi okamžitě požádali P.M. Scotta, se kterým spolupracovali na filmovém trháku Uprchlík, aby se k nim přidal jako producent. Celý štáb se shodl na tom, že A. Davis, který Uprchlíka režíroval, bude prvotřídní režisér pro tento sofistikovaný thriller.
Kopelson zdůrazňuje: "Davis je inteligentní a disciplinovaný režisér a tento příběh se svým mixem zápletek a postav je pro něj ten pravý. Byli jsme nadšení, že budeme spolu zase moci pracovat po tak úspěšném filmu, jakým byl Uprchlík."
Davis říká: "Ten film je jako skládanka, trojúhelník o lidech, kteří se zdánlivě zároveň milují a nenávidí. Příběh i scénář mě od začátku velice přitahovaly. Možnost pracovat na filmu plném nepolevujícího napětí, které nechává diváka v neustálé nejistotě co se bude dít dál mě okamžitě zlákala.
"Hitchcock samozřejmě natočil Knottovu hru ve velkém stylu." říká Scott "My jsem se však tento příběh snažili vzkřísit v nové a čerstvější podobě. A Davis byl perfektním režisérem pro Dokonalou vraždu, i když je znám spíše jako specialista na akci. Podíváme-li se na Uprchlíka a uvědomíme-li si, že ten film se tak vyvedl právě díky Davisově citu pro spád děje nedokážeme ten pocit prostě potlačit. Ale zároveň si je třeba všimnout, že ten film není o vlakových neštěstích a dalších akčních scénách, ale je to především psychologický thriller a to minimálně ve stejné míře, jako je to thriller akční. Film Dokonalá vražda právě takový cit pro požadavky příběhu potřeboval, protože je založen na napínavém zjištění, jak nebezpečně se může zvrtnout milostný trojúhelník.
Scenárista Patrick Smith Kelly cítil, že ve filmu Vražda na objednávku jsou nadčasová témata. " V podstatě dobře provedený útok je o založen na schopnosti sebeovládání," říká," a proto je těžké někoho zabít dokonale když plánujete vraždu a je do toho zapojena třetí osoba. Pak je spousta možností toho, co se může stát."
Mezi změnami, které Kelly provedl v základních materiálech - včetně velké změny ve způsobu pojetí celého filmu - byla také změna lokace natáčení, které se přesunulo z Londýna padesátýchtých let do okázalých kulis dnešního New Yorku. "Svět z našeho příběhu je tak živý, bohatý, načichlý uměním a neustálým spěchem, že to může být pouze New York nebo Londýn," poznamenává Kelly. "Londýn neznám, ale žil jsem v New Yorku šestnáct let. Je to jedno z nezajímavějších míst, které znám a většinu věcí, co jsem napsal, jsem do New Yorku umístil."
New York je určitě blízký i Arnoldovi a Anne Kopelsonovým, jejichž nedávný hit pro Warner Bros. Ďáblův advokát byl také celý natáčen v New Yorku.
Michael DouglasZa sebou má více než dvacetileté divadelní, filmové a televizní zkušenosti. Uznávaným nezávislým producentem se stal v roce 1975 Oscarem oceněným filmem Přelet nad kukaččím hnízdem. Od té doby prokázal jako producent a jako herec-producent podivuhodnou zručnost ve výběru projektů, které dokonale odrážejí současné trendy a zájem diváků. Většina našich filmových publicistů ho na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech poznala jako inteligentního a pohotového profesionála, který v sobě dokonale spojuje herce a producenta.
Syn Kirka a Diany Douglasových, Michael Douglas navštěvoval University of California v Santa Barbara. Po obdržení bakaláře Arts degree roku 1968 se Douglas přestěhoval do New Yorku, aby zde pokračoval v hodinách herectví. Nejdříve se Sanford Meisnerovou v Neighborhood Playhouse, poté s Wynn Handmanovou v American Place Theatre.
Už pár měsíců poté co dorazil do New Yorku, byl Douglas obsazen do produkce CBS Playhouse production The Experiment, díky které byl obsazen do hlavní role v Hail, Hero!, počátečním projektu CBS divadelní filmové produkční společnosti, Cimena Center Films. Jeho druhým filmem byl Adam at Six A.M a po něm následoval Letní strom a Napoleon and Samantha.
Mezi filmovými rolemi pracoval s různými divadelními soubory na nebrodwayských produkcích. Hrál také v televizním thrilleru When Michael Calls (1972) a v epizodách populárního seriálu Medical Center a The FBI.
Nadšen Douglesovým výkonem v jedné TV sérii, obsadil ho Quinn Martin do policejního seriálu The Streets of San Francisco, který se stal v polovině sedmdesátých let na stanici ABC jedním z nejsledovanějších v hlavním čase. Douglas byl třikrát úspěšně nominován na cenu Emmy za svůj výkon a režíroval dva díly seriálu.
Ve dnech, kdy se nenatáčely díly do The Streets of San Francisco, věnoval Douglas většinu svého času filmové produkční společnosti, Big Stick Production Ltd., která produkovala několik krátkých projeků. Dlouhý zájem o produkci filmové verze pochmurné humorné novely Kena Keseyho Přelet nad hnízdem kukačky, vedla Douglase k tomu, že koupil filmová práva od svého otce a začal spolupracovat se Saulem Zaentzem na produkci filmu. Film byl umělecky i komerčně úspěšný a získal pět Oscarů: za Nejlepší snímek, Nejlepšího režiséra, Nejlepší scénář, Nejlepšího herce a Nejlepší herečku. V kinech vydělal více než 180 miliónů dolarů. Douglasovým druhým projektem byl snímek Čínský syndrom, kontroverzní thriller, který byl nominován na tři Oscary.
Douglas pokračoval v herecké kariéře v pozdních sedmdesátých letech filmy jako V kómatu, Běžec, Soudcova noc, Honba za diamantem a Chorus Line (1985). Jeho kariéra herce-producenta akcelerovala opět v roce 1984 s uvedením dobrodružné romantické komedie Honba za diamantem, která se stala okamžitě hitem. Douglas byl jmenován organizací National Association of Theater Owners (NATO) producentem roku 1984. Následující rok dal dohromady hvězdy filmu Honba za diamantem Kathleen Turnerovou a Dannyho DeVita pro úspěšné volné pokračování Honba za Klenotem Nilu.
Film Starman, koprodukovaný Douglasem a Larry Francem, se stal hitem vánoční sezóny v roce 1984 a obdržel nominaci na Oscara pro Jeffa Birdgese za Nejlepšího herce. V roce 1986 Vytvořil Douglas televizní seriál, podle filmové verze, pro ABC. Douglas se vrátil na filmové plátno roku 1987, kdy hrál po boku Glenn Closeové ve fenomenálně úspěšném psychologickém thrilleru Smrtící přitažlivost. Za ztvárnění role vypočítavého Gordona Gekka ve filmu Olivera Stonea Wall Street získal Oscara jako Nejlepší herec.
Dále Douglas hrál v thrilleru Ridleyho Scotta "BR" a poté se dal opět dohromady s Kathleen Turnerovou a Dannym DeVitem v černé komedii Válka Roseových.
V roce 1988 Dougles založil společnost Stonebridge Entertainment, Inc., která produkovala snímky jako Hráči se smrtí, Radio Flajer a Záblesk. V roce 1992 hrál se Sharon Stoneovou v erotickém thrilleru Základní Instinkt režiséra Paula Verhoevena, který se stal jedním z nejúspěšnějších filmů roku. Jeden z nejsilnějších výkonů podal Douglas v kontroverzním dramatu Joela Schumachera Volný pád, jehož uvedení si také přál vidět ve Varech. Ve stejném roce produkoval úspěšnou komedii Made in America.
V roce 1994 hrál Douglas s Demi Mooreovou ve filmu Barryho Levinsona Skandální odhalení, natočeném podle bestselleru Michaela Crichton. Následující rok hrál hlavní roli v romantickém dramatu Roba Reinera Americký prezident. A nedávno jsme Douglase mohli vidět v psychologickém thrilleru Davida Finchera Hra, který se stal kasovním trhákem podzimu 1997.
V roce 1994 založil Douglas/Reuther Productions se společníkem Stevenem Reutherem. Jejich první, plně financovanou, produkcí byl film Lovci lvů, kde hrál Douglas a Val Kilmer, po kterém následoval hit Johna Woo Tváří tvář s Johnem Travoltou a Nicholasem Cagem v hlavních rolích a film Francis Ford Coppoly, podle bestselleru Johna Grishama Vyvolávač deště.
Gwyneth PaltrowováPoprvé se dostala do podvědomí veřejnosti a kritiků výkonem ve filmu Kost a kůže, kde hrála po boku Meg Ryanové a Dennise Quaida. Od té doby hrála v takových titulech jako byl úspěšný film Davida Finchera Sedm, adaptace klasiky Jane Austenové Emma Douga McGratha a nezávislý snímek Velké naděje s Ethanem Hawkem a Robertem De Niro. Nedávno dokončila natáčení filmu Shakespeare in Love s Josephem Fiennesem a Judi Denchovou.
K jejím dalším rolím patří The Pallbearer s Davidem Schwimmerem a Barbarou Hersheyovou, Moonlight and Valentino po boku Whoopi Goldbergové, Kathleen Turnerové a Elizabeth Perkinsové, Jefferson v Paříži v produkci Merchant/Ivory production, po boku Nick Nolteho, dále V moci posedlosti a Mrs. Parker a začarovaný kruh.
Narozena v Los Angeles, Paltrowová je dcerou Bruce Paltrowa, velice úspěšného televizního producenta (St. Elsewhere, The White Shadow) a herečky Blythe Dannerové. Začala svojí hereckou kariéru poté co hrála v divadle Williamstown Theater, ještě v době svých náctin.
Viggo MortensenOd svého debutu, kdy hrál bratra Bruce Paltrowa ve filmu W roku 1985 podal během své kariéry několik skvělých výkonů. Počínaje jeho rolí v krvavém přílivu po práci ve filmu The Indian Runner Seana Penna. Jeho talentu si všimli mnozí filmoví kritici.
Nedávno hrál Mortensen po bohu Demi Mooreové ve filmu Ridleyho Scotta G.I. Jane. Také jsme ho mohli vidět v thrilleru Denní světlo se Sylvesterem Stallonem, vedle Nicole Kidmanové ve filmu Jane Campionové Portrét dámy a v debutu Kevina Spaceyho Albino Alligator. Nedávno dokončil natáčení TBM, kde hraje s Diane Laneovou a držitelkou Oscara Annou Paquinovou.
Narozen v New Yorku dánskému otci a americké matce, vyrůstal Mortensen na Manhattanu. Jeho rodina hodně cestovala a tak prožil sedm let v Argentině, Venezuele a Dánsku. S herectvím začal v roce 1982 poté co vystudoval Warren Robertson's Theatre Workshop v New Yorku, objevil se v několika hrách a přestěhoval se do Los Angeles, kde za svůj výkon ve hře B v Coast Playhouse získal cenu Dramalogue Critics Award.
K dalším Mortensenovým filmům patří Carlitova cesta, Mladí Američané, The Prophecy, Bod varu a Fresh Horses. Posedlý studiem cizích jazyků, hrál po boku Angela Moliny ve španělském filmu Gimlet a My Brothe's Gun od režiséra Raye Lorgina.
Jeho kniha básní nazvaná Ten Last Night byla nedávno vydána společností Illuminati Press. Mortensen je také malířem a fotografem.
David SuchetJeden ze známých anglických herců, se nyní dostává do povědomí také v USA díky svému ztvárnění legendární postavy Agáthy Christieové Inspektor Hercule Poirota v televizním seriálu na PBS, dále za svůj výkon v oceněném nezávislém filmu S a díky velice polulárnímu filmu Boeing 747 v ohrožení.
Suchet byl v roce 1973 členem Royal Shakespeare Company (nyní je v Herecké asociaci RSC), a hrál v takových přestaveních jako Král Lear, Romeo a Julie nebo Richard II. K jeho další práci na jevišti v Londýně patří například Kdo se bojí Virginie Woolfové.
Andrew Dawis (režisér)Získal reputaci inteligentním akčním thrillerem, nepřehlédnutelném a nominovaném na Oscara - Uprchlík. Byl to čtvrtý nejvýdělečnějším filmem v historii Warner Bros. Hlavní role zde stvárnili Harrison Ford a Tommy Lee Jones, který za tento film získal Oscara. Film získal celkem sedm nominací na Oscara, včetně nominací na Nejlepší film, stejně jako nominaci na Zlatý Globus a pro Davise nominaci Directors Guild of America.
Ve filmu Přepadení v Pacifiku dal Davis dohromady Stevena Seagala s Tommym Lee Jonesem a Garym Buseym. Snímek se stal nejvýdělečnějším titulem podzimu 1989. Předtím Davis režíroval Eskorta z roku 1989, s Genem Hackemanem a opět Tommym Lee Jonesem, film Nico z roku 1988, kde byl Davis jako kooproducent a podílel se na scénáři pro tento Seagalův debutový snímek a Zákon mlčení z roku 1985, kde hrál Chuck Norris.
V roce 1996, ve filmu Řetězová reakce, kde hrál Keanu Reeves a Morgan Freeman, se Davis vrátil do rodného Chicaga. Vedle režírování Davis produkoval projekt s Richardem Zanuckem a Arne Schmidtem. V roce 1995 se Davis představil s filmem Steal Big, Steal Little s Andy Garciou jako představitelem dvou znepřátelených dvojčat.
Syn rodičů, kteří se potkali v divadle, Davis nejprve vystudoval žurnalistiku na University of Illionis. U filmu začal pracovat jako asistent kameramana Haskella Wexlera na klasickém snímku z roku 1969 Medium Cool. Wexler měl na Davise dobrý tvůrčí vliv a on se stal režisérem mnoha oceněných televizních reklam a dokumentů a patnácti studiových i nezávislých filmů. Dnes sídlí produkční společnost Andrew Davise nazvaná Chicago Pacific Entertainment v Santa Barbaře, Kalifornie.
Davisovým debutem byl snímek Stony Island (1979), což byl kritiky příznivě přijatý částečně autobiografický nezávislý muzikál, který spolunapsal a produkoval. Následoval thriller The Final Terror (1981), kde hrála nová vycházející ženská hvězda Daryl Hannahová, dále Joe Pantoliano, Rachel Wardová a Adrian Zmed. Davis, předtím než nastálo usedl do režisérského křesla díky filmu Zákon mlčení, se podílel na scénáři rapového muzikálu Harryho Belafonteho Beat Street.
Patrick Smith Kelly (scénarista)Narodil se v Coloradu a studoval ekonomii na University of Colorado. Poté se přestěhoval do New Yorku a stal se na šest let úspěšným komikem a vystupoval v takových newyorských klubech jako Improvisation a Catch A Rising Star, a dále v klubech na východním pobřeží v Baltimoru, v New Jersey Shore a na dalších místech.
Před šesti lety, přešel Kelly ke psaní scénářů. Scénář k filmu Dokonalá vražda je jeho prvním, který byl zfilmován a jeho dalších sedm je ve výrobě ve velkých studií.
Dariusz Wolski (kameraman)Pracoval na mnoha zajímavých filmech, jako Romeo krvácí Petera Medaka, Vrána Alexe Proyase, Krvavý příliv Tonyho Scotta (za který získal nominaci na American Society of Cinematographers), Fanoušek a Proyase Smrtihlav.
Narozen ve Varšavě v Polsku, vystudoval Polish Film School v Lodži. V roce 1979 se přestěhoval do New Yorku, kde pracoval jako kameraman pro BBC a na dokumentech, průmyslových a nezávislých filmech. V roce 1986 nastal průlom v jeho kariéře, kdy nahrazoval jiného kameramana, který musel pracovat na jiném projektu, u filmu Heart. Hned poté, se Wolski přestěhoval do Los Angeles a získal práci jako kameraman hudebních klipů. Pracoval s takovými režiséry jako David Fincher, Julien Temple, Russell Mulcahy, David Hogan a Alex Proyas.
Měl zájem o větší projekty a pracoval jako kameraman na Land of Little Rain pro PBS American Playhouse a v produkci Rogera Cormana na filmu Nightfall. Opravdový průlom přišel s kritiky oceňovaným filmem Petera Medaka Romeo krvácí a od té doby pracoval mezi velice dobrými filmy nebo s nejlepšími režiséry reklam.
James Newton Howard (hudební skladatel)Byl za hudbu k filmu Pán přílivu Barbry Streisandové nominován na cenu akademie. Podruhé tuto nominaci obdržel díky své práci na snímku Uprchlík. Jako jeden z nejžádanějších amerických skladatelů zanechal James Newton Howard svůj otisk na filmech Junior, Smrtící epidemie, Vodní svět, Wyatt Earp, Dave, Volný pád, Přežít, Grand Canyon nebo Zemřít mladý. Jednou z jeho posledních prací byla hudba k filmu Warner Bros. Ďáblův advokát.
Zemětřesení(Earthquake) Všechny osobní trable jdou stranou, když se země začne otvírat! Americký film... dnes 17.40 | |  |
| Melodie podzemí(Mélodie en sous-sol) Alain Delon, Jean Gabin a bazén plný peněz a smůly. Francouzsko-ital... dnes 20.00 | |  |
| Příběh kmotraVyšetřovatel Lukáš Vaculík s buldočí vytrvalostí sleduje život mafiánského kmotra Ondřeje ... dnes 20.20 | |  |
| Podobné filmy |
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů
napiš nám.