film / komedie,
drama, Česká republika,
2000,
104 min.DVD od 1.5.2007 Bontonfilm
Režie:
Alice NellisHerci:
Iva Janžurová,
Leoš Suchařípa,
Theodora Remundová,
Eva Holubová,
Vladimír Javorský,
více...Ocenění:
2000,
Český Lev,
Herečka ve vedlejši roli,
Eva Holubová Intimní komedie o nepodstatných věcech, které se stávají podstatnými a naopakVe stylu formanovského humoru Nové vlny 60. let se na pozadí místních voleb v malém městě rozehrává absurdní komedie, ve které se mimo jiné vysokoškolačka Jana konečně rozhodne přiznat, že nerozumí ani Jamesu Joyceovi, ani rodinným závazkům svého ženatého milence-profesora, její rodiče roupoutají důmyslnou partyzánskou válku o volební preference, a učitelka Laskoňová s podnikatelem Kittnarem se shodnou na tom, že láska je Mannon...
Uprav informace o filmuKomentář k filmu Taková průměrná podívaná, relativně dobře a obecně zobrazující vesnický život, v čemž i přes pár relativních nesmyslů spočívá jeho největší síla. Humor ve filmu je spíše úsměvnějšího rázu a nejak moc jsem se nepobavila. Scénář mi přišel vesměs o ničem konkrétním a moc jsem se v něm nenašla. Na české poměry každopádně dobrá průměrná podívaná.
Všechny komentáře k filmu 12+ Napiš komentář k filmu a získej DVDWeb:
IMDB,
Titulky,
Oficiální stránky Videotéka:
přidat si do ní film
Scénou, na které se odehrávají osudy jednotlivých postav, jsou místní volby. Jednu rovinu filmu tvoří postupný, alkoholem podpořený rozklad volební komise, z níž každý člen má pro svou objektivně společensky obětavou práci vlastní, osobní důvody. Během dvou dnů a jedné noci máme možnost seznámit se blíže s jejich osudy a nově navázanými vztahy, které se navzájem proplétají, ovlivňují, až se v závěrečné dramatické situaci překvapivě spojují.
Druhou rovinu filmu tvoří život dvojice manželů Zachových, pro které se otázka volebních preferencí a už samotného faktu zda k volbám jít či nejít stává bitevním polem, na němž začnou řešit všechny za dlouhá léta nashromážděné problémy.
|
Herci vzpomínají na "poklidné natáčení"- točilo se okolo dvaceti záběrů denně.
V Praze na Spořilově se Vladimír Javorský při automobilové honičce sám režíroval a ovládal kameru během hazardérské jízdy.
Kameraman Ramunas Greičius, původem Litevec a velký sportovec, nejenže se překvapivě elegantně vešel do kufru automobilu, kterým Vladimír Javorský vymetal všechny spořilovské kanály, ale také pokřikoval na komparsistku v krásném žíhaném kostýmku zkráceně: "Žena Leopard!". Svůj vliv se snažil také uplatňovat i při kreslení záběrů do technického scénáře, když vytrvale dorážel na režisérku slovy: "Uši, uši!". Režisérka, která konflikt kvůli uším kreslených postaviček považovala za zbytečný, většinu postaviček v dalších záběrech vybavovala výraznýma ušima a zaplnila tak scénář sérií podivných ufounů. I přesto se však kameraman nezdál spokojený. Bohužel teprve po nějakém čase vyšlo najevo, že slovem UŠI míní opak slova ŠIRŠI (záběr). (Někteří herci, kteří nákresy z technického scénáře zahlédli, se dodnes cítí trochu uraženi.)
|
Při natáčení v malebné Přibyslavi, v místním kině, které bylo zahaleno střídavě do plátnového pláště kvůli světelnosti interiéru, a sametového pláště kvůli tmavosti interiéru, se strhla taková bouře, že lavičky, které plátno a samet držely, se vznesly do vzduchu a létaly. Všichni herci a členové filmového štábu začali běhat v dešti a přidržovat všechno, co mělo tendenci vzlétnout. Bohužel, tyto akční scény si budou moci vychutnat pouze ti největší labužníci, kteří se vetřou do osobní přízně našeho fotografa, který - dle později zajištěných průkazných materiálů - jako jediný nezachraňoval a místo toho fotil.
Na pražskému hokejovém stadionu, kde na místě ledové plochy stál postavený ateliér, bylo natáčení omezeno fixním termínem zamrazování plochy, takže v případě jakýchkoliv potřebných dotáček by se žánr ene bene ještě obohatil o scénky na bruslích. Také po zvukové stránce byl stadion velmi osobitý, obzvláště kolem třetí hodiny, kdy se nad ním s oblibou slétla nejméně tři letadla, o kterých paní Janžurová tvrdila, že ji sledují již ze Střešovic a že v jednom z nich zahlédla dva nejmenované české režiséry, kteří vypadali velmi zvědavě.
Písničky Tomáše Poláka, které se ve filmu objeví a které nazpíval Vladimír Javorský, Alice Nellis, Tomáš Polák a Zbyšek Pantůček, jsou již nyní hitem v autech a domácnostech těch šťastnějších, kterým se při natáčení podařilo vyprosit (a nebo ukrást - že ano, Zdeňku?!) demo kazety.
|
Iva JanžurováPřed třemi lety jsem četla moc pěkné povídky začínající scénáristky Alice Nellis. Jedna
z nich mě mimořádně zaujala. Alice Nellis mi dnes můj tehdejší obdiv oplácí a nabídla mi jednu z hlavních rolí na filmu, jehož scénář - i díky mému povzbuzování - vznikl na půdoryse zmíněné povídky.
Líbí se mi, že je to příběh zasaditelný do dění v mnoha současných rodinách, městech a městečkách, nabízí jemnou kresbu lidského počínání i myšlení v čase, kdy se lidé různě zdatně chtějí (nebo nechtějí) aktivizovat ve svobodném světě, poznamenáni dlouhými roky
totalitní omezenosti.
Zdánlivě nenápadná dramata, vzešlá ze střetů utajených vnitřních usilování, lásek a touhy jsou úsměvná i dojemná zároveň - a to mám moc ráda.
Po zkušenosti s mladými filmaři na filmu "Co chytneš v žitě", která mi kromě radosti přinesla i cenu Českého lva, se ráda znovu vydám do příjemného dobrodružství s těmi, kteří stojí na začátku své filmové tvorby plni talentu, odvahy a sil.
Z obsáhlé filmografie Ivy Janžurové připomeňme alespoň skvělé komické kreace ve filmech Pension pro svobodné pány a Svatba jako řemen (oba v režii Jiřího Krejčíka) či slavnou ženskou "dvojroli" paní Kelettiové-Stubové v crazykomedii Pane, vy jste vdova! (r. Václav Vorlíček), oceněnou Cenou pro nejlepší herečku na MFF fantastických filmů v Terstu. Kromě komedií jako např. Světáci, Čtyři vraždy stačí, drahoušku!, Slaměný klobouk, Drahé tety a já, Páni kluci, Marečku, podejte mi pero!, Zítra to roztočíme, drahoušku... , Ja milujem, ty miluješ atd. se Iva Janžurová uplatnila také ve filmech dramatických a tragických, kde předvedla vynikající psychologické studie. Z těch nejslavnějších uveďme smutné balady Kočár do Vídně (r. Karel Kachyňa) a Petrolejové lampy (r. Juraj Herz) nebo manýristický morytát Morgiana (r. Juraj Herz).
V posledních letech se Iva Janžurová věnovala hlavně divadlu a kromě ojedinělých příležitostí se na filmovém plátně téměř neobjevovala (k výjimkám patřila postava maminky Filipa Topola v Tycově snímku Žiletky).
Leoš Suchařípanarozen 1932
Herecký praktik, divadelní teoretik, dramaturg a překladatel.
Studoval herectví na pražské DAMU a po studiích na Vysoké škole divadelní v Moskvě se stává divadelním teoretikem. S díly autorů ruské klasiky - Čechova, Gogola, Gorkého, Ostrovského, Volodina a dalších je svázán nejen jako herec, ale také jako jejich skvělý překladatel.
Pracoval jako kritik, redaktor a posléze i šéfredaktor Divadelních novin. Vystřídal několik divadelních scén - Činoherní klub, Činoherní studio Ústí nad Labem, Realistické divadlo - Labyrint.
V současnosti působí v Divadle na Zábradlí.
Divadlo:
W. Shakespeare: Večer tříkrálový - Malvolio
M. Kundera: Jakub Fatalista - markýz
A. P. Čechov: Racek - doktor
A. P. Čechov: Ivanov - Lebeděv
Orkony: Kočičí hra
Film:
Návrat ztraceného syna - E. Schorm
Pět holek na krku - E. Schorm
Skřivánci na niti - J. Menzel
Případ pro začínajícího kata - P. Juráček
Faunovo příliš pozdní odpoledne - V. Chytilová
Jak básníci přicházejí o iluze - D. Klein
Dědictví aneb Kurvahošigutentag - V. Chytilová
Byli jsme to my? - A. Máša
Vracenky - Schmid
Televize:
Chirurgie - r. Vanýsek
Život na zámku - P. Hanuš
Theodora Remundovánarodila se 28. ledna 1974
Po absolvování gymnázia byla přijata na FAMU, obor dokumentární režie. Zde natočila několik filmů:
Zastavení na cestě za obláčky
Zlatá hřivna
Jen malý kousek štěstí
Bratři.
Dva posledně jmenované filmy byly vyrobeny v koprodukci s Českou televizí.
V současné době pracuje na absolventském dokumentu Průniky a v České televizi dokončuje dokument o inscenaci divadla Na Zábradlí Kočičí hra.
Současně se studiem na FAMU se věnovala práci v divadle. Po spolupráci na několika experimentálních projektech (Balkóny, Sedm splněných snů - r. M. Najbrt) začala hrát v pražském divadle Na Zábradlí - mezi nejzajímavější role patří Sáša v Čechovově Ivanovovi /r. P. Lébl/, dívka v Muchinové Táně Táně /J. A. Pitínský/, Ilona v Orkenyho Kočičí hře /r. P. Lébl/, Hanečka ve Wispianskeho Wesele /r. P. Lébl/.
Poslední premiéra Williamsovy Hry o dvou postavách v květnu 1999 v divadle Rubín pro ni byla dosud největší hereckou příležitostí na divadle. Pod režijním vedením Alice Nellis se zde Theodora Remundová spolu s jediným kolegou Robertem Jaškowem pokusili vyjádřit drama sourozeneckého páru uvězněného v kruhu vlastních vzpomínek.
Po spolupráci na několika školních (FAMU) filmech /Múza - J. Vejdělek, Výstava - M. Najbrt, Objevte svou vnitřní krásu - A. Nellis/ hrála v televizní povídce J. Hřebejka Okno. Letos debutovala i v oblasti celovečerních hraných snímků - ve filmu Praha očima...- v povídce Michaely Pavlátové Absolutní láska.
Proč dělám tenhle film?
Rozhodující skutečností je pro mě vždy bytost režiséra, nikoli osobnost, ale !bytost!. Jde o to, aby s ním člověk našel nějaké "vnitřní spoje", které jedině mohou být předpokladem ke společné práci.
S Alicí Nellis spolupracuji dlouho, naším společným posledním výsledkem bylo divadelní představení Hra o dvou postavách. Při jeho zkoušení jsme, myslím, měly dost času na to, abychom jedna druhou poznaly. Na této práci jsem si ověřila, že si navzájem dokážeme poskytnout prostor k vyjádření , jak jen je to ve vztahu režiséra a herce možné. Taková spřízněnost je pak velikou výzvou ke společnému hledání.
Takže jsem šťastná, že mohu v práci s Alicí Nellis na filmu ene bene pokračovat.
Eva Holubovánarozena 1959
Svůj výrazný komediální talent uplatnila jako členka divadel Sklep, Mimóza a Náhradní divadlo i na divadelních poutích s Rodinou Váňovou, dnes hraje v Divadle Na zábradlí, kde získala své první stálé angažmá. První herecké příležitosti ve filmu jí poskytl Tomáš Vorel (krátkometrážní komedie To můj Láďa - 1981, povídka "Směr Karlštejn" z Pražské pětky - 1988, rytmikál Kouř - 1990). V povídkové komedii Petra Zelenky Knoflíkáři (1997) znamenitým způsobem ztělesnila frustrovanou manželku omezeného železničáře a v moralitě Věry Chytilové Pasti, pasti, pastičky (1998) hrála sexuchtivou investigativní novinářku, ve filmu Pelíšky vytvořila roli učitelky Evy (1999).
Vladimír Javorskýnarozen 1962
Vystudoval JAMU v Brně, hovoří pěti jazyky - francouzsky, rusky, polsky, anglicky, německy. Spolupracoval s C. Turbou, absolvoval kurz L. Fialky v Praze a kurz žonglování J.Joo (pro seriál Největší z Pierotů).
Působil v Divadle na provázku, v Činoherním klubu v Praze, hostoval ve Francii v Compagnie du Hassard - Blois.
Divadlo:
B. Brecht: Zadržitelný vzestup Arthura Uie - titulní
W. Shakespeare: Hamlet - titulní
V. Havel: Zahradní slavnost - Hugo
J. A. Komenský: Labyrint světa a ráj srdce - Poutník
B. Hrabal: Taneční hodiny, Obsluhoval jsem anglického krále
W. Allen: Sex noci svatojánské - Andrew
Moliere: Lakomec - Valerius
ve Francii N. Pesein: Opera na cestách - Machiniste
Film:
Krajina s nábytkem - r. K. Smyczek - Zdeněk
Galoše štěstí - r. J. Herz - Kakadu
Mozartovo mládí - r. J. Herz - Franz Josef II.
Televize:
seriál Vlak dětství a naděje - r. K. Kachyňa - Sepp
seriál Chlapci a chlapi - r. E. Sokolovský - Kyslík
seriál Největší z Pierotů - r. I. Balaďa - J. G. Deburau
Alice Nellis (režie, scénář)narozena 3. 1. 1971
Vzdělání:
1985 -1989 Gymnázium v Poděbradech, specializace výpočetní technika
1989 -1993 Pražská státní konzervatoř, obor příčná flétna
1989 - 1995 Filozofická fakulta UK, katedra anglistiky a amerikanistiky
1996 - FAMU, katedra scenáristiky a dramaturgie
Realizované práce a ocenění v oboru:
1996
scénář ke krátkému hranému filmu Stanislava Zemana Znalci
1997
scénář a režie dokumentárního filmu Follia - určitý druh bláznovství (odvysíláno ČT,1998) oceněno na Festivalu FAMU
1998
scénář filmu Volba - ENE BENE -1. Místo na Festivalu FAMU 1998
1999
scénář a režie dokumentárního filmu Nutná pravidelnost (odvysíláno ČT, 1999) oceněno na Festivalu FAMU 1999 - 2. Místo, dokument
scénář a režie filmu z cyklu dokumentů Praha mizerná Hrdinové naší doby - Letná (připraveno k vysílání ČT,2000)
scénář k hrané mikroscéně Janiji Glogovac To je balkán
Schindlerův seznam(Schindler's List) Hluboce šokující, nemilosrdné drama o noční můře holocaustu, založené n... zítra 00.30 | |  |
| Machr na 30 dnů(30 jours max) Rayane je mladý policista, který je poněkud zbabělý a nemotorný. Celý jeho ... zítra 03.40 | |  |
| Cesta na Měsíc(Atrapa la bandera aka Capture the Flag) Mike Goldwing je synem a vnukem astronautů NASA. ... zítra 06.55 | |  |
| Podobné filmy |
Jestli se ti nelíbí naše nabídka podobných pořadů
napiš nám.