Když se světově proslulý letecký závodník Prášek dozví, že má poškozený motor a už možná nikdy nebude moci závodit, je nucen zařadit jiný rychlostní stupeň a vrhá se do světa vzdušného boje s požáry. Prášek spojí své síly se záchranářským a hasičským veteránem, vrtulníkem Strážcem Břitvou, a s jeho odvážným týmem, jehož členy jsou mimo jiné odvážná hasička Kapka, nákladní vrtulník Větrník, bývalý vojenský dopravní letoun Cabbie či veselá parta neohrožených terénních vozítek, která si říkají Kouřoví skokani. Společně se tento nebojácný tým pouští do boje s rozsáhlým lesním požárem a Prášek zjišťuje, co je třeba k tomu, aby se z vás stal skutečný hrdina.
Když se světově proslulý letecký závodník Prášek dozví, že má poškozený motor a už možná nikdy nebude moci závodit, je nucen zařadit jiný rychlostní stupeň a vrhá se do světa vzdušného boje s požáry. Prášek spojí své síly se záchranářským a hasičským veteránem, vrtulníkem Strážcem Břitvou, a s jeho odvážným týmem, jehož členy jsou mimo jiné odvážná hasička Kapka, nákladní vrtulník Větrník, bývalý vojenský dopravní letoun Cabbie či veselá parta neohrožených terénních vozítek, která si říkají Kouřoví skokani. Společně se tento nebojácný tým pouští do boje s rozsáhlým lesním požárem a Prášek zjišťuje, co je třeba k tomu, aby se z vás stal skutečný hrdina.
Prášek Skočdopole je po vítězství v závodě Letem světem celebritou. Pod dohledem Skippera pravidelně trénuje, ale jednou mu na chvilku selže motor. Za poruchu podle montážního vozíku Dottie může nevratně poškozená převodovka. Prášek se však odmítá šetřit. Když způsobí na letišti ve Vrtulákově při tajném nočním tréninku požár, rozhodne se získat hasičskou licenci. Na doporučení vrtulákovského hasičáku Mayday se vydá na leteckou základnu národního parku Písty. Seznámí se tu s hasičským týmem, mj. s nákladním vrtulníkem Větrníkem, letounem Cabbiem, nákladním letadlem Kapkou a s kouřovými skokany, partou terénních vozítek. Absolvuje náročný výcvik pod přísným dohledem odtažitého správce Břitvy. Když vypukne požár, při kterém luxusní SUV, hamižný vrchní správce Cad, odmítne evakuovat nově otevřený Aerosrub, prokáže Prášek hrdinství, při němž přežije jen tak tak. Když se po pěti dnech probere, dozví se, že dostal novou převodovku.
Vedoucí výroby John Lasseter je oddaným zastáncem pečlivých příprav na natáčení - nejen proto, aby bylo možno zajistit věrohodnost příběhu, ale protože to na něj má celkově pozitivní vliv - a toto své přesvědčení vštěpil všem členům společnosti Disneytoon Studios, včetně režiséra snímku Letadla 2: Hasiči a záchranáři Bobsovi Gannawayovi. „Zjistili jsme, že práškovací letadla, kterými jsme se při tvorbě Práška inspirovali, se také používají při likvidacích lesních požárů. Letadlo, známé jako JVT - jednomotorový vzdušný tanker - je tím nejmenším z letadel, určených k boji s lesními požáry. Kromě toho, prvním funkčním vzdušným tankerem bylo přestavěné práškovací letadlo, které poprvé zasahovalo v národním parku Mendocino v roce 1955. Boj s ohněm má zkrátka Prášek takříkajíc v krvi.“
Gannaway si také uvědomil, že práškovací letadlo, ze kterého se stal rychlostní závodník, by pravděpodobně mělo jisté problémy. „Prášek se opravdu hodně snažil, aby se stal závodníkem,“ míní Gannaway, „což by ve skutečnosti vystavilo jeho motor velkému namáhání a teoreticky mohlo způsobit poškození.“
Tyto přípravy tvůrce filmu přivedly až k samotnému příběhu o Práškově druhé šanci. A protože měl vstoupit mezi řady vzdušných hasičů, rozhodli se tvůrci filmu zjistit o tomto světě co nejvíce informací od těch, kteří se v něm každodenně pohybují. „Bobs se společně se svým týmem vrátil výrazně ovlivněný lidmi, se kterými se setkali,“ říká Lasseter. „Ti hasiči jsou skuteční hrdinové.“
„Jsme ohromeni jejich nasazením,“ říká Gannaway. „Jsou to odvážní, silní a hrdinní lidé, kteří každý den bojují s ohněm - létají s letadly v takřka bojových podmínkách, nebo z nich skáčou do velice malých prostor uprostřed lesa, obklopeni plameny. Chtěli jsme, aby se na náš film podívali a řekli si 'ano, tohle zachytili správně, takové to přesně je.' Proto jsme jim celý film věnovali, protože jsme se do těch lidí prostě zamilovali.“
„Chtěli jsme složit poctu hrdinství těch lidí, a také skutečnosti, že riskují své životy pro lidi, které ani neznají,“ dodává scenárista Jeff Howard.
Po odhalení, které mu navždy změní život, se Prášek pokouší posunout do další kapitoly svého života. Rozhodne se opustit pohodlný život ve svém rodném Vrtulákově i přátele, kterých si cení nade vše, a vydá se na leteckou základnu národního parku Písty, kde se setká s celou řadou rozmanitých postav, které navždy změní jeho život.
Vše začíná tehdy, když se světově proslulý letecký závodník Prášek Skočdopole vrací na konci další úspěšné závodní sezóny do rodného Vrtulákova. Bývalé práškovací letadlo si užívá úspěchů ve své nové kariéře, dokud mu osudný trénink nepřekazí veškeré plány zraněním, jež jeho kariéru závodníka definitivně ukončí. „Prášek je velice odolný a poctivě postavený vzdušný tanker,“ říká letecký konzultant Jason McKinley. „Jako závodník je Prášek nucen vydat ze sebe zhruba 140 procent toho, na co byl navržený, a svou převodovku tak vystavuje obrovské námaze. A proto dojde k tomu, že uprostřed jednoho letu selže. Je na vrcholku své kariéry - vizuálně se ocitá na vrcholku loopingu - a selže.“
„Nejprve si odmítá připustit pravdu,“ říká režisér Bobs Gannaway. „Snaží se jednoho večera dokázat, že na to stále má, a nakonec havaruje a způsobí ve Vrtulákově požár.“
Tato nehoda dá do pohybu celou řadu událostí, které ohrožují budoucnost Práškova rodného města. Přinucen zařadit nižší rychlostní stupeň se rozhodne cvičit s leteckými hasiči z letecké základny národního parku Písty jako jednomotorový vzdušný tanker (JVT). „Pro Práška se jedná o zcela novou kariéru, která by pro něj mohla být přinejmenším stejně uspokojivá jako závodění, ne-li dokonce více, a rozhodně ho mnohem více naplňuje,“ říká producent Ferrell Barron.
„Tentokrát mu jde o jeho rodné město,“ dodává Dane Cook, který v původním znění Práška namluvil. „Nejde mu jen o to, co dokáže sám za sebe. Jde mu o to, jak může svými schopnostmi pomoci druhým. Objevuje pokoru. Nejde tu o titulky v novinách či o slávu, jde tu o prozkoumání zcela nové části sebe samotného.“
Hrdinské a často životu nebezpečné úsilí je obdivuhodné - i když jeho zvládnutí působí nad lidské síly - zejména pokud jste práškovací letadlo, ze kterého se stal závodník, a máte úraz, který není možné přehlížet.
Strážce Břitva je veterán mezi hasiči a záchranáři, který šéfuje Zásahovce v národním parku Písty. Břitvu pronásledují stíny jeho minulosti. Je to tvrdý a náročný šéf s břitkým smyslem pro humor a z výcviku Práška nemá žádnou radost. Ale Břitva je profík a udělá všechno pro to, aby ze svého nového svěřence udělal prvotřídního hasiče a záchranáře.
„Břitva je vedoucím týmu leteckých hasičů, kteří jsou zcela oddaní ochraně přírodních a veřejných zdrojů,“ říká Travis Alexander, vedoucí skutečných hasičů v rámci CalFire, který byl pro tuto postavu inspirací. „Břitva se nedá zlomit okolnostmi, jedná vždy uváženě a jeho kolegové ho respektují. Dbá na dodržování pravidel a na prvním místě pro něj je výcvik jeho týmu a jeho bezpečnost. Jsem poctěn tím, že jsem sehrál drobnou roli při vzniku této klíčové postavy a při definování její oddanosti práci, kterou miluje.“
„Je dost přímočarý,“ říká Ed Harris, který Břitvu v původním znění namluvil. „Je sympatický, ale nesnáší pitomce. O Práškovi si myslí, že je to jen namyšlený a nezodpovědný závodník. Nemá rád povaleče a zdržování se zbytečnostmi.“
Ale protože je za všech okolností profesionálem, snaží se svého nového JVT i tak připravit na práci co nejpoctivěji. Podle Gannawaye Práška do jisté míry chápe, protože se sám musel vypořádat s vlastními traumaty. „Břitvovi se během jeho života přihodilo cosi, co z něj udělalo toho, kým nyní je,“ říká Gannaway. „Vyrovnal se se svou minulostí a o zkušenosti, které tím získal, se s Práškem dělí.“
Veselá a extrovertní Kapka vyniká v nabírání vody z jezera (její nákladní prostor dokáže pojmout až 60 hektolitrů hasiva) a v hašení lesních požárů. Kapka je bývalé nákladní letadlo z Aljašky. Miluje letecké závody a ze všeho nejvíc šampióna Práška, a proto se může zbláznit radostí, když Prášek dorazí do národního parku Písty na výcvik.
„Když se k jejich hasičskému a záchranářskému týmu připojí, okamžitě ho pozná,“ říká Julie Bowen, která Kapku v originále namluvila. „Je k němu velice vstřícná a přátelská - možná až příliš.“
„Kapka není vysloveně poblázněná - jen možná až příliš optimistická,“ popisuje Jeff Howard, který s Gannawayem napsal scénář. „Doufá z celého srdce, že s Práškem naváže vztah. Doufá v to tak moc, že se po hlavě vrhne do vztahu, o kterém Prášek ani netuší, že je jeho součástí, což je samozřejmě zdrojem mnoha humorných situací.“
Větrník je silný vrtulník, který unese desítky stromů nebo velkou nádrž s hasivem. Větrník se řídí indiánskou moudrostí - rozumí chování požárů a díky dokonalému spojení s přírodou dokáže požáry vytušit a předpovídat. Je to bývalý dřevorubec, který se rozhodl přidat k Zásahovce, aby mohl pomáhat druhým. Neexistuje mise, na kterou by byl Větrník krátký.
Podle Paula Apodaca, Ph.D., profesora amerických studií na Chapmanově univerzitě, je Větrník ztělesněním účasti Indiánů na ochraně amerických národních parků před ohněm a dalšími živly. „Indiáni se na této ochraně našich parků podílejí už velice dlouhou dobu a jejich zájem stále trvá.“
„Větrník má šestý smysl,“ říká Howard. „Je to skvělý pozorovatel - jedná intuitivně - a je schopen vycítit změny větru a počasí dříve, než kdokoliv jiný. Dokáže zachytit pach kouře ještě předtím, než se rozezní poplach.“
Vrchní správce národního parku Písty Cad Šplhoun je luxusní SUV, které se hodí spíše do golfového klubu než do hor a lesů. Cad je velmi sebestředný, a protože je i hamižný, převede velkou část rozpočtu Zásahové služby na svůj projekt rekonstrukce Aerosrubu. Přestože ho hlína odpuzuje, při prosazování svých zájmů nemá problém zašpinit si kola.
„Cadovi jde v první řadě o to, aby přilákal co nejvíce návštěvníků na slavnostní znovuotevření renovovaného Aerosrubu,“ popisuje Howard. „V podstatě chce vydělat spoustu peněz a dočkat se povýšení. Zajímá se hodně o peníze a záleží mu hlavně na sobě samotném. Každou chvíli se s Břitvou na něčem neshodne.“
Tvůrci filmu přišli s rafinovaným způsobem, jak divákovi naznačit, jakou má Cad skutečně povahu. „Abychom divákovi naznačili, jaký špinavec Cad doopravdy je,“ popisuje Hernandez, „umístili jsme do jeho blízkosti skoro v každém záběru popelnici nebo odpadkový koš.“
Starý dobrý Mayday slouží ve Vrtulákově jako hasičák… odnepaměti. Vždy je připraven neprodleně zasáhnout, ale za dlouhá léta služby trošku zrezivěl. Navíc mu tečou požární hadice a bez brýlí toho už moc nevidí. A protože Vrtulákov díky přítomnosti světově proslulého závodníka Práška nebývale ožil, začíná Maydayovi mírně docházet dech.
„Prášek se ve skutečnosti rozhodne stát hasičem právě proto, aby Maydayovi pomohl, protože vidí, že na to starý hasič stále ještě má,“ popisuje Howard.
Mára je mechanikem na základně Zásahovky národního parku Písty. Je přátelský, sarkastický a má svérázný smysl pro humor. Na základně žije už nějaký ten pátek, což dokazuje i hromada harampádí v jeho hangáru. Na nové náhradní díly nejsou peníze, a tak musí Mára improvizovat a pomocí starých součástek vyrobit, co se dá. A proto i jeho heslo zní: „Lepší než nový!“
Harvey & Winnie se seznámili před mnoha lety, kdy byl Harvey vedoucím v prodejně pneumatik pro karavany a Winnie stála za výlohou jeho prodejny modelem. Zamilovaný pár cestuje do národního parku Písty, aby oslavil padesáté výročí svých líbánek.
Spolehlivý a loajální vyhlídkový autobus, kterému se přezdívá Starej Dřímal, slouží v národním parku Písty už 72 let. Zná každou stezku, potok, kámen i strom. Tento stále výkonný a světaznalý autobus má dobrou duši a spoustu zážitků a zkušeností, o které se s radostí dělí se zástupy turistů a návštěvníků parku.
Vysloužilé vojenské transportní letadlo Cabbie kdysi vypouštělo zásahová vozidla za nepřátelskými liniemi v Koreji. Teď vypouští Kouřové skokany v národním parku Písty - je to podobná práce, jen po něm nikdo nestřílí. A protože jeho náklad může mít až 5 tun a jeho maximální vzletová hmotnost je 37 tun, dokáže Cabbie odnést Kouřové skokany přes 3000 kilometrů daleko.
Pulaski je hasičské auto národního parku Písty, které je zodpovědné za požární bezpečnost budov a mostů. Do jeho nádrže se vejde skoro 8000 litrů vody a hasit dokáže rychlostí 4000 litrů za minutu. Chránit zrenovovaný Aerosrub - považovaný za největší dřevostavbu na světě - však může být příliš velké sousto i pro Pulaskiho. Postava Pulaskiho je pojmenována po slavném hasiči, který v roce 1910 při velkém požáru v Idahu zachránil spoustu životů. Jedna ze scén ve filmu se tímto skutkem inspiruje.

Kouřoví skokani jsou nebojácná parta hasičů, vedená silnou a prostořekou Dynamitou, která si tak říká proto, aby si každý dvakrát rozmyslel, než ji dopálí. „Jestli se ve filmu vyskytuje jedna postava, která touží po tom být jako Břitva, pak je to Dynamita,“ říká Hernandez. „Jde jí vždy především o její tým. Když odstraňují větve, převážejí klády či staví ohni do cesty překážky, je Dynamita ve svém živlu, sleduje své podřízené a dohlíží na to, aby pro ně vždy existovala úniková cesta. Z rozhovorů se skutečnými kouřovými skokany jsme se toho o nich dozvěděli mnoho a postavě Dynamity to velice pomohlo.“
Šiška, která pochází z jihu USA, je vybavena hrabacím zařízením pro odklízení větví a kamení. Lavina si vysloužil přezdívku poté, co způsobil velký sesuv sněhu. Je to buldozer, jež podle všeho nemá svědomí a svou přítomnost na zasněženém svahu zapírá. Drsný a snaživý Poprask kdysi omylem přeřízl elektrické vedení, čímž způsobil v Aerosrubu dlouhodobý výpadek elektrického proudu a sobě krátkodobé výpadky paměti - alespoň tak si to pamatuje. Dřík je kamarádský týpek, ze kterého crčí olej a který svým drapákem odklízí stromy a keře.
Ministr vnitra má širokou pracovní náplň, ale jeho nejdůležitější povinností je dozor nad národními parky. Je to rozený výletník, který miluje přírodu. Většinu svého času tráví mimo svou washingtonskou kancelář a navštěvuje národní lesy a parky, kde se zasazuje o ochranu přírody.
Ryker, je ostřílený veterán a velitel Transportně Motorizovaného Sledovacího Týmu (TMST), který řídí již 17 let. Do puntíku dodržuje všechna pravidla a nařízení, a když dojde na vyšetřování nehod na letištích, nezná slitování. A protože Rykerovi nikdy nic neunikne, nemá cenu před ním nic skrývat.
Od roku 1978, byl Nick „Loping” Lopez neoblíbenějším policejním vrtulníkem Ameriky a hlavní hvězdou televizního seriálu Letecká kriminálka Kalifornie. Nick, průšvihář a pořádný chlapák, získal přezdívku „Loping“ podle svého typického manévru, který žádný jiný vrtulník nedokázal nikdy napodobit.
Tým společnosti Disneytoon Studios se už do oblak vydal ve filmu Letadla, ale letecká cesta, na kterou se měl vydat ve filmu Letadla 2: Hasiči a záchranáři, měla být naprosto odlišná. „Letadla v tomhle filmu nezávodí - nepohybují se rychle zleva doprava,“ říká letecký konzultant Jason McKinley, který se podílel na předchozím filmu. „Bojují s požáry - klesají střemhlav, stoupají a dělají výkruty - takže po letecké stránce jde o mnohem náročnější prvky.“
Tvůrci filmu se setkali se skutečnými leteckými hasiči, aby pochopili, jakým způsobem létají. „Mají velice specifický styl létání - museli jsme si rozkreslit výšku a směr letu každého z letadel ve scéně,“ říká McKinley. „Skutečně jsme chtěli ukázat, že jde v podstatě o letecký balet - věc pečlivé choreografie s krásnými letadly a vrtulníky, které se ladně pohybují před kamerou.“
Podle McKinleyho šlo o týmovou práci. „Je to veskrze kolektivní úsilí. Režisér má samozřejmě hlavní slovo, ale naším úkolem je vymyslet ty nejlepší možnosti. Vytvoříme něco, co se nám líbí, předáme to našemu střihačskému týmu a ten k tomu dodá vlastní návrhy. Pak přijde Bobs s dalšími nápady. Právě to je na téhle práci tak zábavné, protože každému rozhodnutí předchází spousta diskusí.“
Stejně tak chtěli tvůrci filmu demonstrovat také přátelství, které měli možnost vidět mezi skutečnými hasiči. „Na prvním místě je vždy tým,“ říká McKinley. „Chtěli jsme to demonstrovat vizuálně tím, že zaměříme pozornost na jednu postavu, která vletí do záběru s postavou další - obě vzájemně spolupracují.“
„Naše postavy jsou na zemi legrační a zábavné,“ pokračuje McKinley. „Ale ve vzduchu se z nich stávají naprostí profesionálové a jsou ve svém oboru špičkou. Takže jsme museli zajistit, aby i jejich létání působilo velice profesionálně.“
Jednou z taktik, se kterými tvůrcům filmu McKinley pomáhal, bylo zajistit, že se letadla pohybují skutečně odpovídajícími rychlostmi. „V podstatě ve všech případech se nám to podařilo dodržet,“ prozrazuje. „Startují skutečnými rychlostmi, klesají skutečnými rychlostmi.“
Tvůrčí tým do animace zapracoval také obrovské náklady, se kterými letadla létají - ať už se jedná o vodu, hasicí materiál či tým kouřových skokanů - jejich let tomu musel odpovídat. „Nebudete moci stoupat příliš rychle. Nastoupat do patřičné výšky vám bude chvíli trvat.“
„Pokud porušíte fyzikální zákony, diváci si toho všimnou,“ říká previzualizační výtvarník Dustin Mackay. „V animovaném filmu se snažíme dělat vše lepší, než ve skutečnosti. To je podstatou umění. Ale vždycky vycházíme z toho, co je skutečné.“
Ve filmu Letadla 2: Hasiči a záchranáři se poprvé objevují také vrtulníky. Jak Strážce Břitva, tak Větrník jsou pro děj filmu klíčoví, a proto museli létat naprosto dokonale. Tvůrci filmu si proto na pomoc povolali toho nejlepšího akrobatického pilota vrtulníků, jaký existuje - Chucka Aarona. Ten má na svém kontě titul Pilot roku od Mezinárodní vrtulníkové asociace, létá už více než 42 let a nalétal přes 20 tisíc letových hodin. „Požádali mě, jestli bych se podíval na jejich film a na storyboardy a řekl jim, zda se vrtulníky pohybují uvěřitelně a věrohodně,“ říká Aaron. „Film tak nabývá na autenticitě a realističnosti.“
„Měli jsme možnost se Chucka ptát na cokoliv,“ pochvaluje si Mackay. „Měl jsem na něj spoustu otázek stran fyziky rotorů a toho, jak se ovládá jejich náklon. Věděli jsme, že pokud se nám podaří vše správně pochopit, budeme to schopni správně zanimovat.“
Aaron sehrál v přípravách filmu klíčovou roli a pomohl jeho tvůrcům posunout letecké možnosti jejich vrtulníků na zcela novou úroveň. „Prohlásil, že bychom měli zvládnout vše, co zvládají skutečné vrtulníky,“ vzpomíná Mackay. „Mohou létat do stran, zatáčet doleva i doprava, mohou létat vzhůru nohama a dělat loopingy.“
Scéna, v níž se Břitva snaží zachránit Práška, vyžadovala řadu náročných manévrů. „Létá v ní do stran i pozpátku,“ říká McKinley. „Je to rozhodně styl letu vrtulníku, nikoliv letadla - a celou tu sekvenci vše posouvá o úroveň výše.“
Celý tým dokonce skutečně experimentoval s dálkově ovládanými modely vrtulníků, aby získal povědomí o klíčových úhlech. „Přemítali jsme, pod jakým úhlem přichází vrtulník o vztlak a havaruje,“ říká Mackay. „Zjistili jsme, že je větší, než byste očekávali - ale jakmile ho překročíte, je pád velice rychle neodvratný.“
Mackay strávil množství času studiem havárií vrtulníků, aby se připravil na scénu, v níž jednu z klíčových postav potká porucha. „Vidíte ho, jak bez problémů odstartuje, ale pak se cosi přihodí,“ říká Mackay. „Ztratí kontrolu a začne rotovat a zřítí se na zem přímo před kamerou.“
Aaron, který je první osobou, jež od FAA obdržela certifikát k akrobatickému létání s vrtulníkem, tvůrčí tým nejen pochválil za to, že se jim podařilo vrtulníkový let dokonale vystihnout, ale říká navíc, že je mu příběh o druhých šancích velice blízký. „Byl jsem zcela ztracený. Zkoušel jsem se živit jako řidič kamionů, vysokozdvižného vozíku, jako tesař - vystřídal jsem 10 různých zaměstnání za dva roky, než jsem měl možnost svézt se ve vrtulníku. Pak už nebylo co řešit.“
„Hudba je ve filmu Letadla 2: Hasiči a záchranáři velice podstatná,“ prohlašuje režisér Bobs Gannaway. „Je dramatická i překvapivá: v jeden okamžik posloucháte velkolepou orchestrální skladbu, vzápětí si podupáváte nohou do rytmu skladby Thunderstruck od AC/DC. Hudba celý film povyšuje na další úroveň - tak kvalitní je.“
Skladatel Mark Mancina se vrací na startovací dráhu, aby pro tento film složil soundtrack. Jakožto skladatel prvních Letadel měl možnost chopit se hudebních témat z prvního filmu a aktualizovat je tak, aby odrážela ojedinělou a hrdinskou povahu snímku Letadla 2: Hasiči a záchranáři. „Prášek poněkud dospěl, takže i hudba by měla být poněkud dospělejší - poněkud bohatší. Jeho život prochází určitým vývojem a hudba ten vývoj musí kopírovat.“
Mancina se tentokrát rozhodl pro orchestrálnější zvuk. „Vycházíme z velice přírodních podmínek, takže je v soundtracku spousta perkusí, loveckých rohů, smyčců a dřevěných nástrojů,“ říká. „Samozřejmě jsou zde i další nástroje, které vše zpestřují, ale základem soundtracku je orchestr.“
Hudební soundtrack filmu se nahrával s devadesátičlenným orchestrem. V případě montáže s Práškovým výcvikem tvůrci filmu souhlasili s uplatněním klavírního křídla, které nad zbytkem orchestru výrazně vyniká. „Měli jsme to velké štěstí, že nám klavírní part nahrál Bruce Hornsby, který se zasloužil o zcela odlišné zabarvení a mnohem dospělejší zvuk celého soundtracku,“ říká Mancina.