Mezinárodně uznávaný filmový režisér Bille August se svým posledním snímkem Marie Krøyer vrací po 25 letech opět do rodného Dánska a divákům přináší intimní příběh ženy ze začátku 20. století, inspirovaný skutečnými událostmi. Augustův nejnovější film vypráví příběh umělkyně Marie Krøyer, manželky mentálně postiženého dánského malíře P.S. Krøyera, která se zmítá mezi sociálními rolemi oddané manželky, starostlivé matky a kreativní umělkyně. Na dovolené ve Švédsku však pozná hudebního skladatele Huga Alfvéna, do kterého se vášnivě zamiluje.
Niekto tu napísal,že je to sterilné...áno spracovanie a práca s kamerou je trošku "chladná " ale to je predsa u severských filmov bežné a berieme to ako taký " trademark" ... Mimochodom tá kamera a jej hra so svetlom je úžasná ! príbeh je tichý..komorne ladený a nie je vôbec predvídateľný .... zo začiatku sa môže javiť,že je to tuctová záležitosť ale zdanie klame...film je plný prevratov..nechám na vás či sú dôveryhodné.
Marie Krøyer byla provdána za významného, dánského malíře P. S. Krøyera. Na vrcholu jejich manželství, velmi poznamenaném lehkovážným životem a vysokým společenským postavením, se zhoršuje Krøyerova mentální nemoc a jejich sen o společném životě umělců se rozpadá a mění na frustraci a soužení. Marii doslova ubíjí její rozpolcenost mezi rolemi manželky, matky a umělkyně. Nemá možnost vyjádřit sama sebe skrze své umění a dennodenně má před očima svého milovaného manžela, který se pomalu mění a stále více sklouzává k šílenství. Aby dosáhla klidu a obnovila svou sílu, matka s dcerou odjíždí na dovolenou, kde se Marie bezhlavě zamiluje do švédského skladatele Hugo Alfvéna. Marie odvážně opouští svého manžela pro novou lásku, i když jen málo ví o možnostech, které se před ní rozkládají.
Milována tolika a všemi opuštěna.
Marie Krøyer byla provdána za velkého dánského malíře P.S. Krøyera. Na vrcholu jejich manželství, velmi ovlivněného snadným životem a postavením ve vyšší společnosti, se Krøyerova mentální nemoc stále více zhoršuje a jejich sen o společném životě umělců se rozplývá a mění na frustraci a utrpení. Pro Marii je to frustrace z postavení mezi rolemi manželky, matky a umělkyně, že nemá možnost se vyjádřit skrze své umění, a trápení z toho, kdy vidí svého milovaného manžela se pomalu měnit a stále více sklouzávat k šílenství. Aby dosáhla určitého klidu a znovu nabyla sil, jede matka s dcerou na dovolenou, kde Marie potkává švédského hudebního skladatele Hugo Alfvéna, do kterého se okamžitě zamiluje. Marie směle opouští svého manžela a jde za svou novou láskou, zatímco ví jen málo o zásadních rozhodnutích, která před ní teprve leží.
Slovo režiséra
Marie Krøyer je jedním z nejosobitější a nejdramatičtějších milostných příběhů, které se odhalily v dánských uměleckých kruzích. Ústřední pár patří mezi jedny z největších celebrit vůbec, malíři Marie a P.S. Krøyerovi a švédský skladatel Hugo Alfvén.
V srdci příběhu stojí Marie Krøyer. Jsme na začátku 20. století. Na povrchu se zdá, že je vše krásné a idylické v dobře známých uměleckých kruzích Skangenu, což je zvláště patrné ve fantastických malbách P.S. Krøyera. Ale pod povrchem se odhaluje násilné, smrtelné drama, které má, naneštěstí, hluboké následky pro jejich vztah a zvláště pak pro Marii.
Krøyer je maniodepresivní a jeho mentální zdraví se dále zhoršuje jako důsledek intenzivní léčby rtutí, kterou mylně musí podstupovat kvůli syfilisu. To jen zhoršuje jeho mentální poruchu. Když je mu dobře, je to společenský a energický člověk, sršící humorem - a milující člověk, kterého Marie zbožňuje. Ale nyní, jak se jeho zdraví zhoršuje, kdy se jeho záchvaty zuřivosti stále stupňují a jeho halucinace se zhoršují. Není možné s ním dále žít. Přináší trápení jak Marii, tak i dceři Vibeke.
Uprostřed těchto beznadějných podmínek, uprostřed zoufalství a bezmoci se Marie zamiluje do Hugo Alfvéna. První šťastné, ale také osudové setkání. Nyní se nachází před obtížnou a téměř nemožnou volbou: buď bude nadále žít s narušeným mužem na vlastní riziko, anebo si vybere lásku a riskuje ztrátu veškerého respektu a prestiže, ale co víc, riskuje ztrátu své dcery Vibeke.
Ale Marie je věrná svým citům, je to jediná volba, kterou může udělat, a tak si vybere lásku. Pro Huga však láska znamená jen hru, spontánní satisfakci, vítězství. Něco, co se změní v hrůznou hru.
Nyní, kdy její poznání ztráty a nevěry naplno zasáhne do jejího života, Marie zůstává sama. Navzdory veškeré bolesti, kterou prožívá, dozrává ve skutečnou ženu. Přichází tak důležitá část jejího objevení sebe sama.
Marie Krøyer je ve svém příběhu, formě a náladě velmi severská. Komorní milostné a intenzivní vztahové drama. Příroda a vztah muže k přírodě také hrají důležitou roli. Dramatické sezónní změny, světlo v neustálém proudění. Odloučení versus vykoupení.