Světová epidemie přesvědčí biotechnologickou společnost, aby zahájila program na financování orgánů podobně, jako se poskytují půjčky na auta. Když ale nezaplatíte jedinou splátku… vezmou si orgán zpět.
Potom, co jsem viděla úryvek tohohle filmu u jednoho kluka ve vlaku, jsem REPO sháněla všude možně. Až jsem ho konečně našla. Bylo to úžasné, když pominu některé slabší pěvecké výkony. Ta gothická temná atmosféra, krásné kostýmy, napětí, krev, rocková hudba... to všechno ve mě nechalo úžasný pocit. S pootevřenou pusou a husí kůží jsem zírala na titulky a přála si aby film nekončil, ale pokračoval dál. Byla jsem z něho opravdu unášená. Sice nemusím moc zpěvavé filmy, ale tenhle byl vážně dechberoucí.
Pokud spojení "temný, hororový, Bčkově zvrhlý, cyberpunkem načichlý muzikál" vzbuzuje vaši pozornost, nastražte uši a pořádně si protřete oči. Čeká vás totiž jedna z největších jízd letošního podzimu.
Píše se nepříliš vzdálená budoucnost a lidstvo začala sužovat smrtící epidemie postihující vnitřní orgány. Řešení našla korporace GeneCo, která vyvíjí a transplantuje náhrady srdcí, plic, mozků, jater a dalších tělesných artiklů potřebných k životu. Ani vyspělá medicína však nedokáže zcela zastavit smrt, a tak stárnoucímu magnátovi Rotti Largovi (Paul Sorvino), stojícímu v čele GeneCo, pomalu dochází čas. Largovou hlavní starostí nyní je, komu přenechat své obrovské impérium, neboť jeho vlastní děti Amber (Paris Hilton), Luigi (Bill Moseley) a Pavi (Nivek Ogre) nejsou ničím víc, nežli otroky svých zvrácených choutek. Mezi důležité postavy GeneCo patří i doktor Wallace (Anthony Head). Ten se však nevěnuje záchraně lidských životů, jak tvrdí své na smrt nemocné dceři Shilo (Al...
Repo je speciální dáreček od režiséra "Saw Série" Darrena Lynna Bousmana. Film, který je tak "jiný", že ho ani k ničemu nemůžete přirovnat. Pokud milujete muzikály, můžeme zaručit, že Repo lehce zapadne mezi vaše nejoblíbenější filmy. Pro všechny ostatní je to rozhodně ojedinělý snímek, který vám přinese novou zkušenost. A to se poslední dobou v kinematografii moc často nestává. V nedaleké budoucnosti ničí smrtící epidemie lidské orgány. Vědci začínají masivní orgánovou sklizeň. Biotechnický magnát přijde s nápadem splátek, když však někdo nezaplatí jen jednu jedinou, přijde Repoman a svůj orgán si vezme zpět. e filmu můžete vidět a slyšet nejprodávanější sopranistku všech dob Sarah Brightman nebo Ogre - zpěváka legendární industriální kapely Skinny Puppy a také Joan Jett.
Filmová extravagance Repo! Genetická opera přináší do kin mix opery, divadelní frašky, sci-fi a hororu. Krvavá linie příběhu zvláštního Repomana, který odebírá náhradní orgány lidem, jež je nejsou schopni splácet, však není ve filmu jediným pilířem. Možná ještě větší váhu má progresivní hudební složka a určitá míra teatrálnosti. Repo! Genetická opera je totiž adaptací stejnojmenného úspěšného avantgardního divadelního kusu, který se před léty dočkal uvedení i na Broadwayi.
Repo původně začalo jako projekt The Gallery Terrance Zdunicha a Darrena Smithe. Dvojice se setkala v roce 1999 na hereckých kurzech v Los Angeles a posléze začala vystupovat v rockových klubech se speciálním programem, desetiminutovými operami. Jednou z nich byla The Necromerchant´s Debt o vykradači hrobů, který se zadluží u Repomana.
Už tehdy kreativní dvojice zjistila, že publikum na tenhle příběh dobře reaguje a možná by nebylo špatné věnovat mu větší prostor.
„Repoman byl skvělý nápad. Kdo to je a co dělá, ptali jsme se sami sebe,“ vzpomíná Terrance Zdunich. Jedním z inspiračních zdrojů byli kupříkladu i fenomenální Monty Python´s, kteří v jednom skeči ukázali jaké to je, když člověk souhlasí s posmrtným odevzdáním orgánů. Lékařská služba si je však přijde odebrat ještě od žijících lidí. A i když tvůrci Repa nejdou v černo-humorných stopách britských komiků, černá na scéně zůstává. Rekvizity jsou správně krvavé a postavy umírají po nezaplacených splátkách na orgány.
„Psaní Repa jsme si užívali a tak nás napadlo, pojďme sehnat peníze a udělat to větší,“ dodává Zdunich. Větší a lepší provedení přišlo na svět v roce 2002, kdy k projektu přistoupil i budoucí režisér vizuálně agresivních filmů ze série Saw Darren Lynn Bousman. Projekt vedl i po jeho pozdějším přestěhování do hollywoodského divadla SplitID.
„Tam si nás všimli lidé z New Yorku a zeptali se, jestli bychom to v létě nehráli na Broadwayi,“ říká Darren Smith o přesunu do slavné divadelní čtvrtě. Rok 2005 byl proto pro tvůrce zlomový. A nejen Broadwayí. Začaly se totiž rýsovat i základy filmové adaptace projektu.
Po komerčním úspěchu snímku Saw II., který celosvětově jen v kinech vydělal téměř sto padesát miliónů dolarů, řekli producenti režiséru Bousmanovi, že si teď může vybrat jakýkoliv projekt.
„Jednoznačně to bylo Repo. Oni řekli, to zní dobře, co to je? Muzikál. A hned to zamítli,“ vzpomíná Bousman.
Po ještě větším úspěchu následujícího dílu z hororové série Saw se režisér ocitl ve stejné situaci. Film vydělal hodně peněz a tak od producentů slyšel známou větu o tom, že teď si už opravdu může vybrat jakýkoliv projekt.
„Řekl jsem, že chci dělat muzikál a oni na to, že to vůbec nepřipadá v úvahu. Snažil jsem se udělat scénář, ale oni by ho stejně nečetli,“ stěžuje se Bousman.
Tvůrci původního představení proto dali dohromady dvě stě tisíc dolarů a natočili krátký desetiminutový snímek Repo! The Genetic Opera. S tím pak obráželi produkční společnosti, až se jim povedlo získat finance potřebné na celovečerní verzi příběhu.
Od původního nápadu až k finálnímu výsledku, který můžeme spatřit v kinech, uplynulo téměř deset let. Za tu dobu si tvůrci vyzkoušeli nejenom na sobě, ale hlavně na publiku, jak funguje opera s bizarním námětem a lehce avantgardní hudební podobou. Protože i když je opera považovaná za vysoké umění, tvůrci zvládli přechod k normálnímu divákovi, a přitom nebylo nutné podlézt laťku kvality.
„Na první verzi hry bylo něco tak magické, že si neumím představit, zda se to ještě někdy povede zopakovat,“ dodává jeden z původních autoru Terrance Zdunich.
Úspěšnými filmovými horory zocelený fanoušek rockových oper Darren Lynn Bousman však natočil něco, co se na filmovém plátně objeví jenom jednou za čas. A i když je režisér charakteristikou filmu Repo! Genetická opera jako něčeho mezi Blade Runnerem a The Rocky Horror Picture Show nejblíže celkovému vyznění projektu, ani to není úplně přesné.
Je to natolik zvláštní film, že spíš než opera se ve štábu zažilo označení událost. Kde jinde byste mohli vidět avantgardní hororové představení a kromě hudby členů skupin Slipknot, Korn, Guns n´Roses v něm slyšet i světoznámou operní divu Sarah Brightman nebo rockovou veteránkou Joan Jett?