
Česká republika,
2002,
82 min.Režie:
Václav KřístekHerci:
Zlata Adamovská,
Tatiana Vilhelmová,
Richard Krajčo,
Matěj Hádek,
Jana Krausová,
více...Televizní scénář Bohumily Zelenkové se skládá ze dvou povídek, které však spojuje jedno téma: rodiče a děti.Televizní scénář Bohumily Zelenkové se skládá ze dvou povídek, které spojuje jedno téma: rodiče a děti.
První pod názvem Rituál vypráví příběh hořké lásky, který je postaven na konfrontaci čtnáctileté Jany se světem svých rodičů a jejích vrstevníků...
Druhá povídka Hledání představuje o pár let starší dívku, která po několika nezdařených známostech propadne představě, že zdrojem a původcem jejich nezdarů jsou matky dotyčných mužů. Obě povídky váže i podobné tragikomické vidění světa.
Uprav informace o filmuKomentář k filmu První povídka je díky roztomilé Zlatě Adamovské mnohem lepší.
+ Napiš komentář k filmu a získej DVDWeb:
IMDB Videotéka:
přidat si do ní film
1. povídkaRITUÁL vypráví o čtrnáctileté Janě, která si zcela výjimečně vybojuje právo přijít z večírku až v 11 hodin večer. Dívka sice podobně jako její kamarádky přechází z extrému do extrému, od souhlasu s rodiči až po jejich naprosté odmítání, ale to vše překrývá silná touha po velké lásce a la Manon, kterou si tajně čte. O to víc je zklamána reakcí Patrika, který se na večírku projeví jako obyčejný kluk, který si "chce přijít na své". Ponížená Jana se vrací domů a je svědkem stereotypní rodičovské hádky, která jí ovšem v jejím momentálním rozpoložení také moc nepomůže. Tento příběh hořké lásky je postaven na konfrontaci Jany, toužící po romantické lásce, se světem rodičů, kde lásku již dávno nahradil denní rituál společného soužití a se světem jejích vrstevníků, vzdělávaných televizí a internetem.
2. povídkaHLEDÁNÍ představuje o pár let starší dívku, která po několika nezdařených známostech propadne představě, že zdrojem a původcem jejích nezdarů jsou matky dotyčných mužů. A tak není divu, že ve chvíli, kdy potká už toho "pravého" je to právě ona, která se podepíše na smutném konci. Její strach a obava z toho, aby "obstála" před jeho matkou způsobí, že řeší sice trapnou, ale ne tragickou událost neadekvátně a ukvapeně. Není potom divu, že zůstává opět sama s pocitem naprostého smolaře...
Václav Křístek (režisér)Je filmovým a televizním režisérem. Vystudoval FAMU, absolvoval v roce 1981. Natočil několik celovečerních filmů (Přátelé Bermudského trojúhelníku, Vyžilý Boudník, Zvířata ve městě, Císař a tambor). Od 90. let intenzivně spolupracuje s Českou televizí, především jako režisér nejrůznějších cyklů (převážně hudebních) a talk-show. Např. Bago, Pěna dní, Hitparáda, Superset, Sněží, Abeceda zdraví, Když se řekne profese, Česká soda. Nejzajímavějším projektem byla spolupráce na dokumentárním cyklu z dějin české populární hudby - Bigbít. Z původní televizní dramatické tvorby natočil v 90. letech např. Čarodějku, Policejní pohádky strážmistra Zahrádky, Deník šílené manželky.
Bohumila Zelenková (scénaristka)Pracovala v ČST a ČT 35 let jako dramaturg. Dramaturgicky spolupracovala přibližně na 150 titulech celovečerních inscenací, včetně několika seriálů (např. právě odvysílané Sňatky z rozumu). Je autorkou filmových a televizních scénářů, původních televizních her a adaptací. V paměti malých i velkých diváků jistě zůstal film Jak se budí princezny, původní televizní hry Kaviár jen pro přátele, Tetinka, Jmenuji se po tátovi, Oddělení zvláštní péče, Podej mi ruku a přestaň se bát, Tvář za sklem, seriál Ostrov jistoty (spolu s O. Zelenkou), nebo televizní adaptace Ministerstvo strachu (G. Greene), Příběh kriminálního rady (L. Fuks), První a poslední (J. Galsworthy), Nenávist (J. Galsworthy). Bylo jich však samozřejmě daleko více.