fb  Sdílet
   Informace    Komentáře    Obsazení    Fotky    

68%
dokument / drama / mysteriozní, Japonsko, , 130 min.
A Man Vanishes

Režie:
Herci: , ,





Šóhei Imamura se stal jednou z vedoucích osobností japonské nové vlny hlavně pro svůj výrazný a jedinečný pohled, který vedle snímku Ztratil se člověk prezentoval v desítkách dalších děl, velmi úspěšných i mimo jeho vlast. V tomto dokumentu se spojují typické prvky jeho tvorby: hledání charakteristiky lidské bytosti, vykreslení intuitivnějších stránek japonské povahy, tematizování silné ženy a snaha o autenticitu. Zmizelý obchodník Tadaši Óšima, okolo něhož se děj soustřeďuje, podněcuje osoby, které s ním v minulosti byly v bližším kontaktu, aby o něm vyprávěly. To je jediný způsob, jakým je Tadaši zpřítomněn. Chování jednotlivců v japonské kultuře je zásadně kontextuální a v porovnání se západem absentují morální imperativy. Po pár letech od jeho zmizení se filmový štáb začne zaobírat okolnostmi této události. Z předkládaných hypotéz o tom, jak se ztratil, se pozornost postupně přeorientuje na postavy, které vyžadují objasnění problémů, jež předcházejí Tadašiho zmizení. Jeho rodina navštěvuje kučijose (japonský ekvivalent pro médium), které vyvolává Tadašiho ducha a propůjčuje mu svůj hlas. Generace Tadašiho rodičů je zprávou o jeho smrti uspokojena. Snoubenka si ale nehledá jiného muže, protože dokud není případ objasněn, věří v možnost jeho návratu. Přidává se k filmařům, aby společně pokračovali v návštěvách dalších Tadašiho přátel, známých, kolegů i milenek, až je několik výpovědí nasměruje k překvapivému návratu do okruhu Tadašiho nejbližších, aby objasnili slova, která zprostředkovalo médium.
Uprav informace o filmu

+ Napiš komentář k filmu a získej DVD

Web: IMDB, Titulky    Videotéka: přidat si do ní film

Popis filmu Ztratil se člověk

Příběh o Tadašim se relativizuje, až se od něj filmařské vyšetřování téměř úplně odkloní. Zmizelý se postupně stává vyprázdněnou figurou a jeho role se mění v záminku pro vyvrcholení konfliktů. Do jaké míry kontexty, v nichž postavy přemýšlejí a konají, omezují jejich individuální chování? Závěrečné scény filmu explicitně odkrývají strategii a účel, s jakým byl vystavěn. Snaha o zdůraznění fundamentálních životních pravd slouží k osvětlení důvodů, proč je mizení velkého počtu lidí v Japonsku stále rozšířenější a nejasnější. Ty skutečné jsou ale skryty v hlubších strukturách tohoto problému. Na jedné straně jde o důsledek vzájemného neporozumění, na straně druhé se jedná o jistou zvrácenost klasických japonských zvyků a způsobů chování, které se ve zmodernizovaném Japonsku stávají nepřirozenými a konfliktními. Imamurova zásadní životní zkušenost, porozumění a obdiv k prostitutkám jej zavedly pod povrch klasických hodnot a přiblížily k jinému pohledu na měnící se Japonsko. Určitá chaotičnost skladby je pro režiséra typická a jak se sám několikrát nechal slyšet, je to jeho oblíbený způsob, jak lze vystavět znepokojující kritiku společnosti. Originální název filmu Ningen džóhacu je v japonštině dvojznačný. Muž, který zmizel nedobrovolně, nebo který se ztratil z vlastní vůle. Pro Imamuru je druhá možnost mnohem znepokojivější.



logo horoskopy
logo humor
logo studentka
logo nejhry
logo sms
logo tvp
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce... Filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
hledat filmy, osoby, kapely, kulturní akce...
    Přihlášení
    Registrace


    Úterý 25. 2. 2025 Svátek má Liliana
    Vyhrávej v casino.cz nebo na vyherni-automaty.cz   Prodávej s Plať-Mobilem.cz